Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonikorvaushoidon hyödyt ja haitat/ omia kokemuksia?

Hei!

Nina65, sinulta haluaisin kysyä, koska olet ollut leikkauksessa, eli kuinka pitkään ilman ns. normaalia hormoonitoimintaa? Siksi kyselen, kun tosiaan ihmettelin, kun minulle ei silloin leikkauksen jälkeen tullut mitään vaihdevuosioireita. Leikkaus oli silloin maaliskuussa ja hormoonihoito aloitettiin joskus heinä-elokuulla, ja tosiaan siihen asti luulin, että munasarja olisi toiminut. Oli täysi yllätys, että näin ei käynyt. Muita "vaurioita" ei tietenkään tuossa ajassa vielä ehtinyt tulla. Olemme siis tässäkin niin erilaisia.

Minulla ei ole ollut painon kanssa mitään ongelmia, olin hoikka ennen sairastumista, ja olen edelleen, myös tämän toisen syövän jälkeen. Liikkuminen on jäänyt vähiin, koska sain niin pahat vauriot sädehoidoista, mutta onnekseni en ole herkästi lihovaa tyyppiä.

Nyt kun olen siis 50-vuotias, enkä voi käyttää enää hormoonikorvaushoitoa, minulla ei ole varsinaisia hikoilukohtauksia lainkaan, mutta nukkuminen on ollut huonoa, ja siihen sain lääkityksen, eli syön Bellergal-lääkettä, joka ei ole hormooni. Muiltakin ongelmilta olen välttynyt, eli mitään erityistä ole huomattavissa, mieliala vaihtelee, mutta niin kai se tekee jokaisella.

t. Ellinoora
ellinoora | 9.4.2009 klo 08:42:44