Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hormonikorvaushoidon hyödyt ja haitat/ omia kokemuksia?
Olen käyttänyt hormonikorvaushoitona laastaria n. vuoden verran. Hyötyjä katsoisin olevan mm. hikoilukohtausten puuttumisen. Äidilläni oli aikoinaan kamalia hikoilupuuskia, jopa niin että sänkyvaatteet olivat yöllä litimärkiä ja yöpuvusta sai vääntää hikeä ja tämä vähän väliä. Sitten tuli vilunväristykset. Samalla hienhaju oli aika mellevä; vaikeaa saada häviämään peseytymisenjälkeenkään. Joten luulen, että minulla olisi ollut sama edessä.
Limakalvot voivat olla ilman hormonikorvaushoitoa kuivanpuoleiset ja kutiavat. Myös iho ja hiukset voivat "rupsahtaa" eli ylipäätään ennenaikainen vanheneminen.
Nyt tilanteeni on, että paino on pysynyt samassa kuin heti sytojen loputtua eli painonnousua 7kg. Olen liikkunut enemmän kuin koskaan ennen ja yrittänyt pudottaa painoa, tiukassa on. Nyt on seuraavaksi syynissä ruokavalio. Saa nähdä auttaako se painon pudotukseen...
- Re: Hormonikorvaushoidon hyödyt ja haitat/ omia kokemuksia?räpsy