Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?

Sellainen tunne, että kun alan puhua syövästäni, kaverit ja läheiset vaihtavat puheenaihetta. Onko syöpä vieläkin tabu? Varsinkin alussa olisin halunnut puhua siitä, puhua koko ajan koska se täytti ajatukseni. Mutta kun vastareaktio oli sellainen kuin oli, olen melkein pitänyt kaikki sisälläni. Syöpä oli alkuvaiheessa ja olen luultavasti parantunut. Silti minua vieläkin huimaa, että ole ihan oikeasti sairastunut syöpään, vieläpä sellaiseen pahemman laatuiseen kuin yleensä kohdunkaulansyöpä, adeno karsinoma. Kolme vuotta sitten tulivat ensi oireet, sanottiin vain että jotain on, ei tiedetä mitä. Vasta leikkauksen jälkeen patologin lausunto kertoi totuuden. Olisi ollut kiva jos joku olisi kuunnellut, mutta viime kontrollissa intialaisen näköinen ihana syöpägynegologi sanoi, että sinulla alkoi uusi elämä. Se on totta!

On hyvä kun on tällainen keskustelupalsta. Minä ainakaan en ole voinut läheisteni kanssa puhua tunteistani.
16 | 13.4.2013 klo 08:42:46