Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?

Heippa

Minulla todettiin munasarjasyöpä muutama viikko sitten, kolmen tähystysleikkauksen jälkeen. Munasarjassa ollut iso kysta muuttuikin pahalaatuiseksi... Syövän lisäksi minulta vietiin mahdollisuus omiin lapsiin, minulla kun oli vain yksi munasarja. Kuullessani syövästä olin tietysti järkyttynyt. Jonkunlainen kupla puhkesi, koska ainahan sitä sanoo itselleen "enhän minä voi sairastua". Toinen tunne on viha, en tiedä mitä kohtaan mutta tunnen epäoikeudenmukaisuutta siitä, että minulta viedään osa naiseuttani ja mahdollisuus saada omia lapsia 21 vuotiaana.

En tiedä johtuuko se tästä raivosta mutta oloni on aika päättäväinen. En halua luovuttaa sairaudelle. Toki on huonoja päiviä, jolloin pelkään kuolemaa tai sitä, että elän loppuelämäni sairaana.
Välillä olo on tyhjä ja toivoisin, että joku sanoisi miten täytyisi olla. Jostain kuitenkin saan sisua ja toivoa siitä, että kaikki menee hyvin.

Kolmen päivän päästä alkaa sytot, tulevat 4-5kk ovat rankkoja mutta hemmetti sentään se tautihan lähtee!

Ihanaa, että löysin tämän keskustelun. Ehkä vain syöpää sairastava osaa ymmärtää miltä tuntuu.
rosbu | 15.4.2013 klo 16:08:12