Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?

Minulle tuo on tuttu tilanne neljän vuoden takaa. Keuhkoon ja maksaan levinnyt munasarjasyöpä. Tarpeellisiin tutkimuksiin ja kokeisiin meni aikaa viikko toisensa perään, puolitoista kuukautta, ennen kuin pääsin leikkaukseen. Sen jälkeen alkoivat sytostaattihoidot, ja selvisin. Mutta viime keväänä syöpä taas löytyi, samoilla hoidoilla mentiin, ja nyt käyn kontrolleissa kolmen kk:n välein.
Tiedän tunteesi, kyllä siinä on toivo mennä, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu, ja tauti menee ties missä. Mutta vaikka tilanteeni oli paha, tässä olen ja ihania vuosia olen saanut ja toivoakseni edelleen elonpäiviä riittää. Ihminen tulee ahneeksi elämälle. Sitä arvostaa enemmän tämän kokemuksen myötä. Jokainen aamu on hyvä, koittava kevät ihmeellinen.

Sinulle haluan valaa tällä kokemuksellani rohkeutta ja uskoa, että sinulla on vielä hyvää aikaa edessäsi, voit jopa parantua kokonaan. Hoidot ovat tehokkaita, itse sen koin. Näin sanon siitä huolimatta, että itse sairastuin uudestaan. Mutta sinun pitää kertoa läheisillesi tilanteesi, sitä mieltä olen. Heillä on oikeus tietää. Kun huolehdit jopa niin, että valvot kauhuissasi yöt, sekin saa sinut tuntemaan itsesi heikoksi ja masentuneeksi. Kyllä asiat ja hoidot alkavat hoitua, vaikka odotus tuntuu tuskastuttavalta. Hyvää kevättä ja tsemppiä hoitoihin.
Syysleimu | 3.4.2013 klo 16:13:23