Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uniongelmista ja henkisestä jaksamisesta
Uniongelmat ovat ikäviä ja ne vaikuttavat koko hyvinvointiin. Minulle valvominen on ollut tuttua vuosien saatossa. Olen ollut varsinainen yökyöpeli silloin, kun on ollut huolia ja stressiä. Sitten tilanne on vain ruokkinut itseään ja tullut pahemmaksi, ja olen myös joutunut turvautumaan nukahtamislääkkeisiin. Onneksi uniongelmatkin yleensä ovat tilapäisiä ja menevät ohi aikanaan. Kuluttavaa se on ja vaatii paljon kärsivällisyyttä. Olen rintasyövän takia nyt Herceptin- ja Taxotere-tiputuksissa ja toinen rintani poistettiin toukokuussa. Syöpädiagnoosin kuuleminen oli todella rankkaa. Jotenkin olen pystynyt kuitenkin pitämään itseni koossa. Olen tuntenut itseni henkisesti vahvaksi ja positiiviseksi, ja yötkin olen nukkunut suhteellisen hyvin. Ehkä vuorotteluvapaa on ollut yksi syy siihen, että olen ollut henkisesti ja fyysisesti niin hyvässä kunnossa. Moni on varmaan lukenut unihygieniasta, mutta yksi hyvä konsti on se, jota toteutin itselläni, että hyväksyy oman unettomuutensa ja on itselleen armollinen. Myös huolipäiväkirjaa kannattaa pitää päiväsaikaan. Jaksamista kaikille!- Re: Uniongelmista ja henkisestä jaksamisestaKristaemilia
- Re: Uniongelmista ja henkisestä jaksamisestatuike
- Re: Uniongelmista ja henkisestä jaksamisestaTulevaisuus?
- Re: Uniongelmista ja henkisestä jaksamisestaKristaemilia