Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytoputken alussa

tervehdys kaikille.
Lillukka kyseli postiviisten tarinoiden perään ja ajattelin kertoa eräästä tapahtumasta. Minun pojat ovat tarhassa ja siellä poikien hoitaja tietää että sairastan syöpää ja että käyn hoidoissa. Ennen joulua kun hain poikia kotiin niin juttelimme minun voinnista ja miten pojat ovat pärjänneet. Kerroin että korjausleikkaus eli LD.stä toipuminen hyvällä mallilla ja hoidot menneet kohtalaisesti. Puhuimme ihan hiljaa mutta eräs elääkkeelle jäämässä oleva hoitaja varmaan kuuli sanan LD sillä hetken päästä kun olin poikia pukemassa hän tuli minua halaamaan katsoen silmiin ja sanoi "voimia - olen itsekin sairastunut rintasyöpää 20 vuotta sitten ja nyt 60 vuotiaana sain LD rinnan leikatun tilalle". Tämä sykähdytti ja lämmitti mieltä pitkään.
Toinen tapaus oli kun kävin luustokartassa, hoitaja joka laittoi aineen minuun kertoi sairastaeensa rintasyöpää alle 40 vuotiaana 15 vuotta sitten. Silloin 1.5 cm ollut kasvain poistettiin osapoistona mutta ei annettu mitään hoitoja.
Kyllä itselläkin mieli on välillä maassa, ihan kyyneleet tulevat silmiin kun ajattelee omaa sairauttaan - mutta minkäs teet kun tapahtunutta ei voi pyyhkiä pois..minulla siis grad2, kasvain 1 cm, puhtaat imusolmukkeet, horm pos, her2-.
Tänään en päässyt kävelylenkille kun niin sateista ja liukasta , huomenna menenkin sitten OYSin jumppaan.
Halauksia kaikille!
piastar | 9.1.2007 klo 12:22:04