Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: APUVA

Pikkumyy,

mulla oli myös kainalo puhdas ja jos lääkärikollegio olisi päätynyt rinnan poistoon, en olisi saanut säteitä. Päätyivät kuitenkin resektioon, joten säteen tuleet 30 krt.

Kasvaimen sijainti, marginaalit, koko yms. tekijät vaikuttavat sädetyksen tarpeeseen, vaikka rinta olisikin poistettu.

Mulle ei muuten edes tehty vartijaimusolmuketutkimusta, vaan kainalo evakuoitiin suoraan, tosin "vain" 13 imusolmuketta poistettiin. Kasvaimeni koon perusteella oli oletettavaa että syöpäsoluja olisi löytynyt imusolmukkeista, mutta näin ei ollutkaan.

Suositeltiiko teille muille kainalonegatiivisille rinnan poistoa vai toivoitteko sitä itse? Minä jätin asian hoitokokouksen päätettäväksi, kun en itse osannut sitä päättää. Kasvaimeni oli siis 28 mm, tarkkarajainen ja rintani C/D rajoilla. Nyt se on B/C rajoilla, kirurgi poisti 5x9x11cm palan. Terve rinta on suurempi, mutta vaatteet päällä eroa ei huomaa, jollei osaa katsoa. Toivon että sädetys vähän turvottaisi tuota leikattua rintaa ja koko ero tasoittuisi. Onhan tietty mahdollisuus pyytää pienennystä tuohon terveeseen rintaan, jos näyttää siltä että syöpähoitoni jäävät tähän yhteen kertaan. Ulkonäköseikat eivät nyt ole päällimmäisenä, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa nekin haluaa hoidattaa kuntoon?
kevätmieli | 6.6.2007 klo 08:53:52