Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: APUVA
Hei eevis!Sinähän kävit taysissa muistaakseni?
Se naiskirurgi on Suomen parhaita (ellei paras) rintasyöpäkirurgeja, joten olet hyvissä käsissä siellä! Tuo kuvaus anestesialääkäristä kuulosti tutulta (kaljupäinen mies?). Onneksi leikkauksen aikana olikin eri henkilö anestesialääkärinä. Se joka haastettali oli todella liukuhihna-asenteella, sanoikin minulle että klo 8 aloitetaan ja klo 14 pitää olla kaikki neljä päivän potilasta leikattuna, ihan kuin minä siihen olisin voinut vaikuttaa?
No, itse leikkaus kuitenkin meni hyvin tammikuussa, eikä ole sitä töykeää äijääkään tarvinut sen koommin tavata. Pian aika menee, sinuthan leikataan jo ensi viikolla ja sitten alkaa asiat selkiytyä ja henkinen paine helpottaa.
Tuskinpa syöpäsi joka paikkaan on levinnyt, nuo ovat ihan normaaleja ajatuksia ja jokainen kipu ja kutina tuntuu johtuvan syövästä. En tiedä kuinka kauan nuo ajatukset jatkuvat. Minäkin syyllistyn edelleen siihen, että kun jostain vähän painaa tms., on ensimmäisenä mielessäni syöpä. Usein itsetutkiskelun jälkeen syyksi paljastuu kuitenkin leikkauksen jäljiltä kiristävät kudokset tai kipeät lihassäikeet, mutta olen varmuudeksi pyytänyt aina lääkäriä tarkastamaan kipuilevat kohdat tiputuksen yhteydessä.
Mutta niinhän se radiologi sanoikin, joka syöpäni löysi, että siitä lähtien olen lopun ikääni rintasyöpäpotilas, ja jokainen nuhakin saa aikaan syöpäepäilyksen. Hän puhui omasta kokemuksestaan 9 vuoden rintasyöpäpotilaan näkemyksellään.
Hei, monet ovat selvinneet, miksi emme mekin?