Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tänään hoidosta tulleena

Moro kaikki rakkaat ystävät!
Harmi, Julia, että meni ajoitukset tuolla tavalla, mutta minkäs teet... Olet mielessäni lauantaina. Tsemppiä! Ja hienoa kuulla että teillä monilla muillakin menee kuitenkin suht mukavasti hoitojen kanssa. Kyllä tämä palsta antaa ihan kauheasti voimaa. Eilen kun tultiin Turusta, mieheni sanoi autossa, että nyt sun pitää mennä äkkiä sun sytosiskoille nettiin kertomaan miten meni. Musta se oli hauskasti sanottu...
Tyksissä ei muuten omaset pääse enää sytohuoneeseen viereen hoitojen ajaksi. Miten muissa paikoissa on tän käytännön kanssa? Tuolla saattoi aiemmin "saattaja" istuskella vieressä, lukea lehtiä ja juoda talon kahvia, piparia jne...

Eilen meni siis se eka ceffi ja illalla tuli kuin tulikin semmonen hiukan väsynyt ja etova olo. Otin ennakkoon sairaalasta kotiin tultani sen yhden primperanin, ja mä en nukkumaan mennessäni ollut ihan varma tuliko se olo siitä primpestä vai tipasta. No tänä aamuna kiskaisin itteni sängystä ylös, menin palaveriin aamulla ysiksi ja tulin töihin. Ei mitään tuntemuksia vielä. (mahtaaks ne laittaa mulle pelkkää suolaliuosta :o ?)
Jotkut on maininneet lääkärin näkemisestä hoitojakson aikana. Mulla tyksissä oli lääkäri ennen sytoja, jolloin mulle selvitettiin homman nimi ja suunnitelma, mutta nyt ei ole edes tiedossa koska näen onkologiani seuraavan kerran. Meillä on omahoitajajärjestelmä, joten aina on ollut sama tuttu tippasisko ja häneltä olen saanut kaiken lääkkeisiin yms. liittyvän tiedon oikein hyvin. Mitään välilabrojakaan ei täällä päin otetan, vaan päivää ennen sytoja oman paikkakunnan terkassa käyn otattamassa veret. Nyt sen 1,5 taxo-kerran jälkeen veriarvot olleet hyviä, hb:ssä on pienoista laskua. Sen lähtötilanne oli kuitenkin niin hyvä, että nyt se on vasta 127.
HB:n nostamiseksi jo raskausaikoina olen juonut 20 ml päivässä luontaistuotekaupan Kräuterblut saftia, joka on täysin luonnontuote. Kysyin eilen hoitajalta, voinko sitä nytkin ottaa, ja hän sanoi, että ennen sytoa jos pitää 3 päivän tauon ja sama tauko sen jälkeen, niin sopii käyttää. On ollut tehokas keino nostattaa hb:tä ja perustuu pitkälti pinaatiin! Olisko tästä Julialle apua?
Mä join sitä leikkauksen jälkeen kuukauden ja ennen sytojen aloittamista hb oli 147.

t. tella
ps ja intoa terassihommiin! Meillä odottais niiden uusintapetsaus...
tella | 6.6.2007 klo 12:35:56