Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Katsoiko kukaan tv:stä "Tositarinaa"?
Hei kaikille!Minä katsoin Maratoonarin ja mielestäni se oli rehellinen ja lämminhenkinen. Hienoa, että kumppani uskalsi kertoa, miten vaikeaa oli esim. kosketttaa arpea ja tottua kaljuun vaimoon. Silti suhde oli lämmin ja naimisiinmenon lisäksi olivat menossa yhdessä myös vanhainkotiin.
Me naiset löydämme näistä vertaistukia, mutta miehet ovat kovin yksin ja niinkuin täällä keskusteluissakin on moneen kertaan kirjoiteltu, ovat huonoja puhumaan tunteistaan. Kaikki vaan pidetään sisällä ja kuitenkin me naiset vaistotaan, ettei asiat ole kunnossa.
Sitkeä sissi oli varsinainen potilaskin ja mielestäni aika hyvin sinut sairautensa kanssa. Tässä on kuitenkin sama efekti tietty kuin meillä kaikilla, että ne synkimmät hetket maataan peiton alla itkemässä ja useimmiten yksin.
Kisuliinille (toiv muistin nimen oikein) kertoisin, että minä olen oppinut aika hyvin rentoutumaan musiikin avulla ja se on auttanut kipuihinkin. Minulla on yksi rentoutus-CD ja sitten ihan muukin sopiva musiikki toimii, kunhan oppii tekniikan. Olen myös ajatellut, että uni on minulle hoitojen jälkeen tärkein asia toipumiseen ja söinkin Imovanea 8kk, nyt saan pääni vuoksi lääkkeitä, jotka antavat riittävän yöunen.
Manssin kokemuksiin lisäisin vielä, että kävin viime keväänä Kuntoutussäätiön 10pv rintasyöpäpotilaiden kuntoutuskurssin ja se oli kyllä aivan ehdoton juttu järjissään pysymisen kannalta. Tietoa, henkisiä voimia ja ystäviä sain todella arvokkaan määrän.
Tsemppiä ja lauantai-illan halaukset,
Santeri
- Re: Katsoiko kukaan tv:stä "Tositarinaa"?helmikuussa06 leikattu
- Kalvaja lähti kalvamaan.. Karhutar
- Re: Kalvaja lähti kalvamaan.. kesän lapsi
- Re: Kalvaja lähti kalvamaan.. Kisuliini
- Re: Katsoiko kukaan tv:stä "Tositarinaa"?santeri