Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Katsoiko kukaan tv:stä "Tositarinaa"?

Kisuliini,

tämä on pikkukaupunki hyvine ja huonoine puolineen. Hyvää on se, että nuoria sairastuneita on vähän, ja huonoa se että asian kanssa esillä oloa kuitenkin arkaillaan. Ja se, mitä sanoit voinnista ja kulkemisen raskaudesta, on valitettavasti myös totta. Kaikki eivät voimaannu toisten ihmisten näkemisestä eivätkä edes uskalla tartuntatautien pelosta lähteä mihinkään kodistaan. Itsekin saan todella suostutella itseäni ennen kuin lähden mihinkään isompiin ryhmäliikuntatiloihin, joissa hiki lentää ja happi loppuu kesken;)

Mutta joka tapauksessa, niin se häpeäntunne syntyi siitä perustavasta oivalluksesta, että olen Todella Vihainen, ja kuitenkaan en vihastani huolimatta kykene muuhun kuin avuttomaan itkuun, joko ihan pelosta tai silkasta voimattomuudesta. Se on sitä oman pienuuden epämiellyttävää oivaltamista.

Mutta siitä huolimatta, kulkee siinä rinnalla ja mukana muitakin tunteita: kuten ilo ja halu nauraa - jopa vapautuneestikin - tälle sairaudelle. Ja parhaiten se onnistuu juuri saman kokeneiden kesken. Kerron kuvailevan esimerkin, miten on niin "mukavaa" olla hilpeissä rapujuhlissa, ja yhtäkkiä huomata, kun joku itkuisin silmin katsoo minua. Se että iloisinakin hetkinä joudun palaamaan sairauteeni on aina jotenkin epäoikeudenmukaista, sillä ihan vilpittömästi haluaisin kuitenkin vain keskittyä siihen iloon.
Mutta tie on pitkä, ja kyllä ne ystävätkin, terveinä hankitut ja pysyneet, kohta tajuavat etten minä vielä kuole;)))

T. Karhutar
Karhutar | 18.10.2007 klo 13:49:46