Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Voima ja iloisuus loppui, täälläkin!
Mielenkiintoinen ketju. Olen tyytyväinen, että huomasin tämän. Itse voin myös 'pöytään heittää' oman ihmetykseni. - Myöhäissyksyllä löytyi syöpä, sitten tuli isohko leikkaus ja vähän sädettä. Ensin, syöpälöydöksestä kuultuani olin ihan rauhallinen ja kuin viilipytty (elän yksinään). Kuulin iltapäivällä ja illalla menin harrasteeseeni kuten ennenkin, tuntui hyvältä kävellä ulkonakin. Mietin kuulemaani uutista vain tyyliin 'jaa-ha'. Seuraavana päivänä kelasin, kenelle kertoa ja miten, kenelle ei. Myös tulevia käytännön asioita soittelin ja mulle soitettiin, mm. tutkimus- ja edelleen leikkausaikoja. Mulla oli hyvä, lähes hilpeä(!?) olo, ihan tasapainoinen. Välillä sopivasti huumoriakin käyttelin, sillä olen hyvin huumorintajuinen. Sitten tuli leikkaus, minkä jälkeen komplikaatioita ja päiv.polikäyntejä ja myös lyhyt sädetysjakso. Kaikki meni oman mieleni ja yksityiselämäni puolella tyynesti ja 'iloisesti', sellaiset kolme kuukautta. Otin mielestäni vastaan, mitä tuli. Ja tulihan minusta, ihminen avun ja hoidon jälkeen. - Nyt olen melko hyvin toipumassa, joskaan ei kroppa todellakaan entinen. Nyt myös tuli paha tyhjyyden, masennuksen ja ahdistuneisuuden vaihe! Siis tässä jo itsekin totean ja toivon, että vaan 'vaihe' on kyseessä. Teiltä muilta jo opin, jotta - odotellaan.Vasta nyt nieleskelen tiettyjä asioita, jotka minuun jäävät ja suren tulevaisuuttakin. Luopumisen tuskaa, tajuan. En tiedosta pelkääväni uutta syöpää, enemmän inhottaa muut tietyt epämukavuudet, mitkä jäänevät! Ei olekaan enää yhtään kivaa ja rauhallista olla, ei niinkään tasapainoista, huumorinkukkakin lakastui. On jokin pudotus tapahtunut, kuin aloittajalla. - Tämmöinen Tapaus!
- Voima ja iloisuus loppui, täälläkin!Tiedokas
- Re: Voima ja iloisuus loppui, täälläkin!Kyllä tästä selvitään