Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Uusi syöpäläinen

Hei. Täällä ilmoittautuu keskusteluun mukaan uusi rintasyöpäläinen. Sain ensimmäisen epäilyksen syövästä 5.12. mentyäni mammografiaan ja ultraan rinnassani tuntuvan kipeän kyhmyn takia. Sieltähän löytyi sitten kaksi epäilyttävää löydöstä joista otettiin paksuneulanäyte. Valitettavasti nuo muukalaiset kehossani osoittautuivat pahanlaatuisiksi :( Varmistuksen asiaan sain ennen joulua lääkäriltäni.
Pari ensimmäistä viikkoa meni shokissa ja itkiessä. Tuntui, että elämä loppuu juuri nyt tähän paikkaan. Olo oli aivan kamala; ruoka ei maistunut,oksetti, uni ei tullut ja ajatukset pyörivät kokoajan asian ympärillä.
Nyt alkaa olla jo hieman helpompaa, mutta edelleen on paljon epäselviä asioita, jotka pelottavat ja ahdistavat. Koko syöpä hoitoineen vyöryy välillä päälle niin kovalla voimalla, että ahdistus ja paniikki ottaa vallan.

En hoksannut kysyä lääkäriltäni tarkemmin paksuneulanäytteen tuloksista. Mitä kaikkea siitä yleensä jo näkee? Nyt kun olen lukenut täältä ja muualta netistä rintasyövästä, niin tuntuu että olisi pitänyt hoksata kysellä enemmän silloin. Mutta olin niin shokissa koko lääkärikäynnin ajan, että itkin vain...

Tällä viikolla kävin sitten rintojen magneettikuvauksessa ja siellä ei tullut ilmi mitään uutta. Seuraava lääkärikäyntini on vasta 15.1. Silloin on verikokeet ja aika rintakirurgille. Leikkausaikaa en ole saanut ja se vähän huolestuttaa, kun kestää näin kauan. Itse haluaisin vain mahdollisimman nopeasti eroon koko rinnasta ja pelkään, että tässä odotellessa syöpä leviää joka puolelle. Onko muilla kestänyt näin kauan päästä leikkaukseen? Ymmärrän, että mennyt joulun aika varmasti osaltaan vaikuttaa asian venymiseen, mutta tämä odottaminen tuntuu niin piinaavalta!

Olen lukenut paljon teidän kertomuksianne leikkauksista ja hoidoista sekä niistä selviämisestä. Täytyy sanoa, että olette rohkeita ja urheita naisia! Toivottavasti minäkin jaksan olla yhtä rohkea sitten, kun hoidot alkavat. Tällä hetkellä olo on lähinnä lamaantunut ja ahdistunut.

Anteeksi sekava kirjoitukseni. Kauheasti oli mielessä mitä piti kirjoittaa, mutta ajatus ei nyt oikein luista parhaalla mahdollisella tavalla.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Della | 31.12.2013 klo 18:02:34