Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Poissa
Hei Salla. Otan osaa suuressa surussasi.Olen itse jäänyt leskeksi syksyllä 2005. Jäin yksin lasteni kanssa. Suru on helpottanut hiukan pahimmista alkuajoista mutta koskaan se ei mene pois.
Minä itse halusin järjestää hautajaiset mahdollisimman pian. En ottanut hautaustoimistosta muuta kuin arkun ja kuljetuksen. Seurakuntasalit ovat minusta kolkkoja paikkoja, eivätkä lapsetkaan halunneet muistotilaisuutta niissä järjestää. Parasta on ottaa ensin yhteyttä omaan seurakuntaan päivystävään pappiin ja selvittää sitä kautta. He antavat ohjeita miten toimia. Varaavat ajan hautausmaan vahtimestarille tai antavat puhelinnumeron johon voit soittaa.
Hautajaiset tulevat melko kalliiksi, riippuen tietysti omista valinnoistasi. Me pidimme isot hautajaiset, koska mieheni piti juhlista ja tiesin että hänen ystävänsä haluavat tulla saattamaan. Halusin järjestää hänelle viimeiset juhlat, hän oli ne ansainnut. Kaikkineen, vaatteineen, kukkineen, arkkuineen, tarjoiluineen arvioisin että hautajaiset tulivat maksamaan 5. - 6.000 euroa.
Joku kyseli henkivakuutuksesta. Tietyillä työnantajilla ryhmähenkivakuutus on pakollinen. Mieheni alalla se ei ollut pakollinen mutta vakuutus on hyvin edullinen, joten useimmat työnantajat sen maksavat. Kannattaa ehdottomasti kysyä viimeiseltä työnantajalta, kyse on isoista rahoista, joilla pääset taloudellisesti yli tästä vaikeasta tilanteesta, jos olitte naimisissa. Jos ette olleet naimisissa mutta teillä on alaikäisiä lapsia niin lapsille se maksetaan kuitenkin. Tosin se maksetaan lapsille ja silloin sitä ei saa käyttää hautajaisiin vaan joudut tekemään vuositilitykset maistraatiin.... joka on taas luku sinänsä.
Yksi suuri kysymys on vain jäljellä: MIKSI? Eihän näin voi käydä MEILLE? Menetin elämäni rakkauden, parhaan miehen jonka olen koskaan tavannut. Vain kova työnteko pitää minut kasassa, ja ajatus lapsista.
Parempaa Vuotta 2007 ja jaksamista kaikille, jotka surussanne seuraatte tätä keskusteluryhmää.
- Poissasalla10
- Re: PoissaSusanne
- Re: Poissasalla10
- Re: Poissatuulapirkko
- Re: Poissat23
- Re: PoissaKristiina
- Re: Poissafallingteardrops
- Re: Poissa"helinä"
- Re: Poissatulppu