Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Poissa

Otan osaa sinun suureen suruun. Vuosi sitten olin samassa tilanteessa, syöpä vei puolisoni. Jos et ole viellä käynyt niin sitten menet omaan seurakuntaan sopimaan siunaustilaisuuden järjestämisestä. Siellä osaavat neuvoa sinulle mihin sinun pitää seuraavaksi ottaa yhteyttä. Jos eivät kerro kysy rohkeasti vain.
Jos taviset hautausavustusta saat kotikunnastasi.Varmaan löydät joltakin kotikuntasi puh- luettelosta ne tiedot joihin soittaa ja kysyä sieltä apua. Valitettavasti en osaa kertoa miten se menee, mutta kela on poistanut hautausavustuksen ja on siirtäneet asian kunnan sosiaalitoimelle. Jos puolisosi oli työelämässä niin työnantajalla on ryhmähenkivakuutus, saat sieltäkin rahaa jolla selvitä eteenpäin. Hautajaisista päätät aivan itse miten pian. Arkkujen hinnat vaihtelee varmaan paikkakunnittain. Hautapaikan hinnan saat tietoon seurakunnalta. Mahdolliseti perivät haudan avaamisesta ja peittämisestä oman hinnan, näitä asioita voit kysyä seurakunnalta kun varaat hautpaikan. Jaksamista sinulle. Olin itse aivan yksin vuosi sitten kun asioita järjestin. Voimia ja jaksamista sinulle.
yksin jäin | 31.12.2006 klo 00:44:16