Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Kodittomuus

Hei,

Tässä joskus aikaisemmin jo kirjoitin, miten äidin vielä eläessä lapsuudenkotini oli minulle edelleen koti, mutta nyt tunnen siellä käydessäni olevani vain vieraana. Nyt tuntuu entistä vahvemmin siltä, kun isä sanoi haluavansa että minä ja siskoni kävisimme pääsiäisenä läpi siellä vielä olevat lelumme ja muut vanhat tavaramme, ja veisimme ne mennessämme tai heittäisimme pois. Äitiä meidän jättämämme tavarat eivät koskaan häirinneet... Jotenkin vaikuttaa siltä kuin isä haluaisi nyt pois näköpiiristään kaikki muistutukset niistä päivistä, kun talossa asui hänen lisäkseen myös vaimo ja kaksi tytärtä, ja onhan se kai ihan ymmärrettävääkin?

Olen yrittänyt ajatella, että koska isä nyt asuu siellä yksinään, on hänellä oikeus järjestää paikat oman mielensä mukaan, eikä se nyt muutenkaan ole hänen velvollisuutensa säilytellä meidän romppeitamme. Mutta nyt minusta tuntuu, että isä haluaa hävittää sieltä kaikki äidin kädenjäljet (ja näköjään myös minun ja siskoni jäljet), ja minun on vähän vaikea sulattaa sitä. Sehän on kuitenkin ollut myös MEIDÄN kotimme, viime joulukuuhun asti.

Tiedän, että täällä palstalla on monia, jotka vanhemnpansa syövälle menetettyään ovat itse joutuneet purkamaan lapsuudenkotinsa. Ehkä olen lapsellinen, mutta tämän meidän tilanteen minä koen niin, että minulta se koti otetaan pois. En ole oikeastaan koskaan aiemmin kaivannut ympärilleni suurta sukua, jossa ihmiset asuvat lähellä toisiaan ja ovat paljon tekemisissä toistensa kanssa, mutta nyt tunnen olevani yksin, juureton ja koditon. Ehkä se johtuu tästä surusta, tai sitten olen tulossa vanhaksi...

Vaikeita päiviä ollut taas muutenkin, päivisin ei mikään tunnu oikein sujuvan ja iltaisin itken tai puran pahaa oloani riitelemällä mieheni kanssa. Ehkä se on lähestyvä pääsiäinen mikä ahdistaa...

Vähän sekavaa tekstiä taisi tulla, mutta sainpahan vähän purettua ajatuksiani.

Tiltu

Tiltu_R | 5.4.2006 klo 07:56:56