Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Kuolinvuoteella vierailu
Olen täysin samaa mieltä. Vaikealla hetkellä läheistä helpottaa tietää, että joku on siinä vierellä...jutellen, hiljaisena tai sitten itkien. Uskon, että siinä tilanteessa tunteensa voi näyttää avoimesti - itkukin kertoo välittämisestä ja surusta. Oma äitini sanoi kerran sairaalavuoteen äärellä purskahtaessani itkuun "kiitos, että lohdutat minua". Vaikka se oli vaikea hetki, molempia itketti, oli se samalla toinen toisensa tukemista. Näin minusta tuntui varsinkin äidin kommentin jälkeen...Minulle oli tärkeää vierailla äitini luona mahdollisimman usein...olihan se vaikeaa nähdä rakas äiti huonossa kunnossa, mutta oli tärkeää olla hänen vierellä. Lopullinen romahtaminen kävi niin nopeasti, ettei sitä osannut ymmärtää 3,5 vuoden sairastamisen jälkeen. Äitini kuolemasta on lähes 2,5 vuotta, mutta vieläkin tekee kipeää...viimeisenä iltana en millään olisi halunnut jättää äitiä ja lähteä kotiin, mutta isäni jäi äidin vierelle. Halasin äitiä, kerroin rakastavani häntä ja sanoin "nähdään huomenna". Sitä huomista ei meille enää suotu...olisin mielelläni ollut äidin tukena myös sillä vaikeimmalla hetkellä, mutta äiti taisi suojella meitä kaikkia jopa tuolloin. Päästi irti vasta kun isäkin oli kaikesta valvomisesta ja väsymyksestä torkahtanut...onneksi joku kuitenkin oli äidin vierellä. Olisi ikävää ajatella, että joutuisi päästämään irti ilman, että kukaan pitää kädestä kiinni...
Isänsä poika, luulenpa, että aika monelle on vaikeaa sanoa äidille tai isälle "rakastan sinua". Minustakin tuntuu, että sanoin sen äidilleni suoraan vasta sairastamisen aikana - silloin kyllä monesti - mutta muuten unohdamme sen liian usein. Eihän se niin vaikeaa olisi. Mutta uskon, että läheisemme silti tuntevat rakkautemme :)
Voimia teille kaikille :)
- Kuolinvuoteella vierailumilamaar
- Re: Kuolinvuoteella vierailuTulenliekki
- Re: Kuolinvuoteella vierailuEnkelintytär
- Re: Kuolinvuoteella vierailuelämä opettaa
- Re: toinen mahdollisuusKoivuhiiri
- Re: toinen mahdollisuuskuurankukka
- Re: Kuolinvuoteella vierailuviolet
- Re: Kuolinvuoteella vierailuIskän tyttö