Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Kuolinvuoteella vierailu
Hei,Toivotan kovasti voimia sinulle tuleviin päiviin. Minä pelkäsin aivan samaa, kun sain kuulla äitini sairauden toivottomuudesta. En tiennyt miten selvitä. Kävi kuitenkin toisin ja Jumala järjesti asian niin, että olin vieressä, mutta en tiennyt sen olevan viimeinen kerta. Sain olla läsnä, mutta en ahdistunut siitä. Se ei ollut pelottavaa, se oli kaunista. Se oli rauhoittavaa. Äidin oli hyvä olla. Hän ei pelännyt, eikä hänellä ollut kipuja. Olen sitä mieltä, että jokainen tekee sen mukaan, miten jaksaa. Jos ei pysty niin ei pysty. Ja kun tietää itse, ettei ole vaihtoehtoja, jos oikeasti ei jaksa ja kykene, niin silloin sen voi myös hyväksyä. Ei ole anteeksi annettavaa. Kukaan ei voi tehdä enempää kuin osansa.
Ajattelen kuitenkin, että kokemus voisi antaa sinulle voimia surutyöhön. Ainakin se on kannatellut minua ja lohduttanut surussa. Ei enää kipua, ei pelkoa, rauha.
Lähtijän rooli on sillä hetkellä helpoin.
Voimirutistus!
- Kuolinvuoteella vierailumilamaar
- Re: Kuolinvuoteella vierailuTulenliekki
- Re: Kuolinvuoteella vierailuEnkelintytär
- Re: Kuolinvuoteella vierailuelämä opettaa
- Re: Kuolinvuoteella vierailumiksi
- Re: toinen mahdollisuusKoivuhiiri
- Re: toinen mahdollisuuskuurankukka
- Re: Kuolinvuoteella vierailuIskän tyttö