Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
oma välinpitämättömyys
Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.Olimme todella läheiset. Suruvuosi oli todella raskas, olo oli tosi paha ja orpo. Tällä palstalla kaikki varmaan tietävät mistän puhun kun kerron että olin murheen murtama ja hajota tuskaan.Taistelin tosi paljon mielessäni tätä elämän epäoikeudenmukaisuutta ja julmuutta vastaan. Kaikki muistutti äidistä ja alkoi itkettää. Ihmissuhteet takkusivat, olin niin vihainen koko ajan enkä olisi jaksanut kenenkään seuraa.Nyt vuoden kuluttua suru on alkanut helpottaa ja olen ylpeä itsestäni ja sanon äidille taivaaseen että katso rakas minä jaksoin hoitaa työni ja lapseni vaikka olinkin hajota tähän suruun. Mutta nyt on mieleeni alkanut hiipiä outo välinpitämättömyys, en halua katsoa äidin tavaroita, en muistella yhteisiä juttuja.Työnnän hänet pois mielestäni.Välttelen hänen lempiruokiaan ja ohjelmiaan enkä käy haudalla (tähän äiti kyllä antoi täyden siunauksen, sanoi että kukat ja kynttilät siellä eivät merkitse hänelle mitään). En halua puhua enää äidin sairaudesta ja kuolemasta. Olen niin väsynyt suremaan!Tunnen tästä syyllisyyttä, enhän saisi unohtaa äitiä, minun pitäisi jaksaa muistaa häntä.
Aluksi muistin vain äidin hyvät puolet, nyt on pulpahtanut ikäviäkin muistoja joita ihanimmastakin ihmisestä löytyy. Tästäkin tunnen syyllisyyttä.
Tähän liittyy myös välinpitämättömyys muitakin läheisiä kohtaan, kaverit eivät tunnu läheisiltä, miehen tekemiset eivät liikuta vaikka ulkoisesti pyöritänkin onnellista perhe-elämää. Jopa lapsia hoidan välillä kuin robotti.Olen nyt kotiäitinä.
Onko teillä muilla tätä turtumista että ei jaksa enää miettiä koko menetystä ja tuntee tästä syyllisyyttä?
- oma välinpitämättömyysLumi Kuutar
- Re: oma välinpitämättömyysSitruunamelissa
- Re: oma välinpitämättömyyspäiväsini
- Re: oma välinpitämättömyysLumi Kuutar
- Re: oma välinpitämättömyysSitruunamelissa
- Re: oma välinpitämättömyysLumi Kuutar