Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äidin sairaus,kuolema
Otan osaa teidän suruihinne!Menetin äitini lähes neljä vuotta sitten ja edelleenkin suru ja ikävä ovat kovat, ne ovat asettuneet taloksi. Pääsin kriisiryhmään heti kuoleman jälkeen, terapia kesti viitisen viikkoa, niin että hautajaisten jälkeen oli vielä yksi. Sieltä laitettiin lähete mielenterveystoimistoon, josta tuli kieltävä päätös jatkohoitoon, koska äidin kuolema ei ole terapiaa vaativa asia, sanoi itse psykiatri. Hain ja sain apua työterveyslääkärin kautta. Olin töissä välillä muutaman kuukauden ja taas sitten sairiksella, en vain jaksanut. Käytin nukahtamis- ja unilääkkeitä, josta sitten myöhemmin luovuin. Yritin käydä heti sillon sururyhmässä, mutta se ei onnistunut, tarvitsin henkilökohtaista terapiaa. Myöhemmin kävin sitten seurakunnan sururyhmässä ja se oli tosi hyvä. Vuosi sitten, kun sain vauvan, tuli ikävä taas todella voimakkaana esiin. Välillä se puristaa niin kovaa, että tunnen tukehtuvani. Kyllähän se on se aika mikä tehtävänsä tekee ja usein koenkin, että olen jäänyt junnaamaan paikalleen. En kehtaa enää puhua tutuille, kuinka vieläkin suren. Pystyin niin hyvin puhumaan yhdelle ystävälleni, mutta hänet saatoin hautaan vuosi sitten. Suosittelen kirjoittamista, se on ollut minulle hyvä terapia. Voimia teille kaikille jaksaa eteenpäin!
- Re: Äidin sairaus,kuolemahelmikuu
- Re: Äidin sairaus,kuolemamarjukka5
- Re: Äidin sairaus,kuolemaSusanne
- Re: Äidin sairaus,kuolemaSärkynyt*Enkeli
- Re: Äidin sairaus,kuolema..pipa..
- Re: Äidin sairaus,kuolemaEnkelintytär
- Re: Äidin sairaus,kuolema..pipa..
- Re: Äidin sairaus,kuolemaEnkelintytär
- Re: Äidin sairaus,kuolemaSinisilkin
- Re: Äidin sairaus,kuolemaSinisilkin
- Äidin sairaus,kuolemaSinisilkin