Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässä
Rintasyöpäni leikattiin touk. viimeinen päivä. Ensi viikolla aloitan sädehoidot Kuopiossa.Ennen olin todella erakko, ajattelin, etten tarvitse "ystäviä", en välittänyt pinnallisista tuttavista.
Minulla on rakastava ja huolehtiva aviomies, mutta sairastuttuani aloin kaivata muitakin kontakteja.
Ensin pakottauduin ottamaan yhteyttä muutamiin samalla aaltopituudella oleviin tuttaviin ja työkavereihin.Otin rohkeasti puheluita ja valmistauduin torjuntaan.
Tapasin sattumalta entisen naapurini, hän oli käynyt saman sairauden läpi.Hän otti siipiensä suojaan minut.
Tällä tavoin olen pikkuhiljaa päässyt kuorestani. En halua surkutella kohtaloani, eivätkä muutkaan ole niin tehneet.
Kukaan ei ole kääntänyt selkäänsä. Tänään olin alakuloinen, pukeuduin vasta iltapäivällä. Sitten soitin kesälomaa viettävälle työkaverilleni, joka pyysi kylään.
Juttelimme kolme tuntia elämästä, tunsin kuinka sydämeni sai voimaa hänen lämmöstään. Halasimme ja ymmärsimme toisiamme ilman pitkiä selittelyjäkin. Alan ymmärtää ystävien arvon, ja aion sanoa sen heille.
- Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässäAK47
- Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässämidnightexpress