Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässä
Niin erilaisia ihmisiä me kaikki olemme! Sinä helmikuu, et juurikaan halua tavata ystäviäsi/tuttujasi ja minulle ystävät taas ovat lähes hengenpelastajia! He tsemppaavat puolestani silloin kun en itse jaksa. Todelliset ystävät pysyvät rinnalla ja heidän tukensa on tärkeää. He jaksavat ja haluavat kuunnella missä milloinkin mennään. Minun ystäväni ainakin ottavat itse yhteyttä ellei minusta kuulu mitään muutamaan päivään. Ihanimmat ystävieni tekstiviestit olen tallentanut puhelimeeni ja niitä kertaan aina esim. hoidossa maatessani tai silloin jos on vaikea hetki.Sellaiset "ystävät" jotka hylkäävät heikolla hetkellä saavat jäädä. Näin ajattelin ennen, mutta nyt olen alkanut ymmärtää heitäkin. Monille syöpä on vielä sellainen pelottava peikko josta haluaa pysyä kaukana. Se annettakoon heille anteeksi. Kaikille ei ole annettu yhtä paljon viisautta ja voimia!
On ihana jos on sellainen ystävä joka jaksaa kuunnella, mutta rajansa tietysti kaikella. Ei kenenkään kantti taida kestää jos koko ajan vaan kaadetaan niskaan kaikkea p...aa. Vaikka meidän sairaiden ajatuksissa on aika paljon vain tämä sairaus, niin kyllä sinne täytyy muutakin mahtua välillä. Ja mikä ihanampaa kun ystävän kanssa kahvitellessa unohtaa hetkeksi omat murheensa ja nauraa hekottaa jollekin jutulle ihan sydämensä kyllyydestä.
Itse olen tosi kiitollinen ystävistä, ilman heitä en olisi tässä!
- Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässäanonyymi
- Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässämidnightexpress