Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässä

Hei Nina82. Kirjoitit tosi osuvasti siitä, että me syöpäpotilaat joudumme usein itse olemaan lohtuna sukulaisillemme tai kavereillemme. Juuri kun itse toivoisi saavansa asiallista ja kannustavaa tukea, saakin huomata, että sääliä ja voivottelua tulee ihan riittämiin. Sen yhteydessä täytyisi vielä jaksaa vastata uteluihin kuten esimerkiksi: ”mitä lääkäri on sinulle sanonut”. Itse en jaksa vastailla uteliaille, kuin sanomalla, että hyvinhän tässä menee. Voihan olla, että kenelläkään ei ole tarkoituksena olla tunkeileva tai utelias, mutta totta on, että jyvät erottuvat akanoista. Se tosi ystävä antaa sinulle ja tunteillesi tilaa. Minusta kirjoitit hyvin ja osuvasti sanoessasi että ”Sellaiset ystävät ovat ystäviä, jotka tukevat niin kuin sinulle on parasta ja täysin varauksetta, ei velvollisuudentunnon tai säälin takia.” Tällaiset ystävät ovat lahja.

Ystävän kanssa tänään yhdessä syöpäpolilla käyneenä
Hilppa
Hilppa | 19.7.2007 klo 17:22:39