Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Pv-läisille
Moi! Ihmettelin kauan, mitä ET:tä ja PV:tä täällä podetaan, kunnes sytytti, että samat veriarvot viittasivat omiin vaivoihini.Yli 6 vuotta sitten lääkäri kertoi, että minulla on ET, arvot yli 970 ja että tätä syöpää on olemassa 4 rinnakkaista lajiketta ja usein tulee toinen sitten myöhemmin. Verta on tutkittu ja venesektioita on otettu ja niinhän sitten todettiin myös PV.
Hemoglobiini nousi yli 170 ja lisäksi punasolun tilavuusmitta oli korkea. Radiofosforipistos annettiin alkurytäkässä, n 4 vuotta sitten. Kauan, noin 2 vuotta olin lähes oireeton.
Kyllä minulle kerrottiin, että uusi, eri syöpälajike on mahdollinen sitten joskus...
Syksyllä 2006 sain interferonin, jota käytin maaliskuulle 2007.
Sitten jätettiin lääke pois, koska siitä tuli niin paljon sivuvaikutuksia. Nyt olen "koetauolla" kuukauden verran ilman lääkitystä, katsotaan, mitä oma elimistö tekee.
Sain kovan sappikikohtauksen sunnuntaina ja verikokeet kertoivat, ettei vika ollukaan sapessa. Veriarvot olivat
115 Hg, leuk.18.3, trombos. 958, sekä maksakokeet AFOS 378 (viitearvo 105) ja ALAT 326 (viitearvo 45).
Terveyskeskuksen s-hoitaja kehoitti heti ottamaan yhteyttä
hoitavaan lääkäriin. Mites otat, kun kello on jo niin paljon,ettei ketään ole vastaamassa puhelimeen. Seuraavana aamuna sain ohjeeksi käydä uudestaan verikokeissa ja sitten lääkäri soittaa seuraavana päivänä eli huomenna.
Muutos veriarvoihin tuli niin pian lääkityksen loputtua. Ja tiedän, että nyt tarjotaan taas radiofosforia.
Onko kukaan teistä saanut sitä?
"Terveinä päivinä" ei syöpää ole lainkaan, mutta huonoina päivinä on särkyjä jaloissa ja muuallakin. Syön Voltaren-tyyppistä särkylääkettä usein, joskus päivittäin.
Tätäkö se on?
Kaikesta huolimatta Iloista Pääsiaistä!
- Pv-läisillePuna06
- Re: Pv-läisillekuusinen
- Re: Pv-läisillejanita44
- Re: Pv-läisilleulla57
- Re: Pv-läisillevappu100
- Re: Pv-läisillePuna06
- Re: Pv-läisillevappu100
- Re: Pv-läisilleelämässä mukana
- Re: Pv-läisillekuusinen
- Re: Pv-läisilleelämässä mukana