Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Polysytemia Verasta

Hei.

Minulla todettiin Polysytemia Vera jo jonkin aikaa sitten useiden kuukausien sairaalassa juoksentelun jälkeen. Hoidoksi minulle määrättiin "vain" sydänaspiriinia ja venesektioita. Olen kuulemma liian nuori (nyt 30v) muille lääkkeille.

Itse olen saanut kaiken tiedon etsiä netistä ja ihmetellä mikä on homman nimi - uskomatonta tuo lääkäreiden suhtautuminen ihmiseen jolla tämä tauti on!

Minulla on ollut kuukausia todella kovia kipuja jaloissa ja lonkassa mitä noin sadaskaan lääkäri ei suostu määrittelemään mihinkään, edes polysytemiaan, kuuluvaksi. Olen juossut lääkäriltä toiselle ja toivonut että saisin edes tehokkaamman kipulääkkeen reseptin sillä a) käsikauppa-paracetamolit eivät tähän kipuun paljoa auta ja b) niitä kun napsii kuin karkkeja että saisi jotenkuten oltua, ne tulevat kalliiksi.

Tuntuu että hakkaan vain päätäni seinään ja lääkärit pitävät minua täysin tärähtäneenä. Olen vain kuulemma liian herkkä kivulle vaikka tähän asti elämääni minulla on sanottu olevan todella korkea kipukynnys. Kuinka te muut jaksatte tämän taudin kanssa jota kovinkaan moni lääkäri ei tunne ja missä ihmeen suunnassa Suomea saatte hoitoa?

Minulla kävi niin että tämä todettiin toisella puolella Suomea ja muuttaessani täysin toisaalle lääkärit vain koheuttelevat olkaansa ja jättävät puuttumatta esim. nyt tähän kipuun.

Kaikesta huolimatta kirpeitä aurinkoisia kevätpäiviä!

KS
Korpinsulka | 25.1.2008 klo 20:56:36