Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: hoitojen jälkeisestä masennuksesta
Olen sairastanut rintasyövän (nytkin ilman rintaa) ja suolistosyövän. Tähän jälkimmäiseen sain sytoja joka toinen viikko puolen vuoden ajan. Olin hoitopäiviä lukuunottamatta koko ajan töissä. Tunsin, että psyykeni tarvitsi sen. Lisäksi kävin pari kertaa syöpäpolin psykiatrilla. Tervetullut sairasloma tuli hoitojen jälkeen, kun avanne suljettiin.Sain ylenmäärin tukea tutuilta ja tuntemattomilta. Tämän rumban kestin kaikkien mielestä erinomaisesti. Tunsinkin, että pyörin täysin toisten energioilla. Kun kaikki oli ikään kuin ohi, ja jäin omilleni, tuli valtava väsymys ja toivottomuus, jolle ei ole löytynyt syytä. Tämän johdosta olen käynyt yksityisellä psykiatrilla. Ajattelen kaikesta positiivisesti, sillä onhan lahja, että pystyy käymään töissä ja harrastamaan omatoimisesti, eikä mitään paikkaa kolota eikä särje. Tämä kesä on ollut valtavan hieno, kun ei ole tarvinnut rampata labroissa ja syöpiksellä. Tiedän kuitenkin alitajuisesti surevani menetettyä rintaa. Annan itselleni luvan olla masentunut, ja odotan, että se jonain päivänä loppuu.
Tigerlily
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestaTigerlily
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestakukkamaaria
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestakukkamaaria
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestaRantahiekka60