Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: hoitojen jälkeisestä masennuksesta

Olen iloinen että niin moni on ojentanut auttavan kätensä ja kertonut omia näkemyksiään tästä minulle vaikeasta asiasta. Olen samaa mieltä että ammattiauttaja on paikallaan ja olenkin varannut jo ajan. Kai se niin on että nämäkin tunteet on itselle sallittava ja elettävä ne läpi, ei niitä ikäviä asioita voi vain lakaista maton alle.

Mitään onnellisuusnappeja en minäkään kaipaa, haluan elää nämäkin tunteet vahvasti enkä minkään sumuverhon takaa. En tiedä nykyisistä lääkkeistä paljoakaan, mutta sellaisen kuvan olen jostain saanut että nappeja syövät ovat jotenkin "poissa" tai eivät ainakaan ihan omia itsejään. Enkä tosiaan halua tuomita ketään ketkä niitä syövät, ymmärrän että joskus ne ovat todella tarpeen ja pelastavat varmaan monta elämää. Itse en usko olevani kuitenkaan siinä tilanteessa että en pärjäisi ilman.

Odotan innolla keskusteluani joka on vasta parin viikon päästä. Kerron sitten lisää miten siellä meni ja sainko mitään apua. Ehkä yksi kerta ei vielä mitään ratkaise, mutta palaillaan astialle...
anonyymi | 4.9.2008 klo 09:03:43