Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: hoitojen jälkeisestä masennuksesta
No niin, lukaisin tätä ketjua tässä läpi pitkästä aikaa ja huomasin että lupasin palata asiaan kun olen saanut kokemuksia ammattiauttajalta. Täytyy myöntää että hieman skeptisesti alkuun suhtauduin keskusteluihin psyk.sairaanhoitajan kanssa, mutta muutaman kerran käytyäni olen kääntänyt takkini totaalisesti!Aina sieltä poistuessa tuntuu olo niin kevyeltä ja helpottuneelta kun on saanut puhua vain itsestään ja ajatuksistaan. Ja kummasti sitä juttua riittää aina joka kerta, tunti vierähtää kuin huomaamatta. On aivan eri asia puhua ammattilaiselle joka on siinä vain minua varten kuin esim. ystäville. Ystäville tulee usein puhuttua "suodattimen" kautta, on otettava huomioon mitä toinen jaksaa kuunnella. Ammattilainen osaa johdatella keskustelua tarvittaessa oikeille poluille ja auttaa ymmärtämään itseään ja avaa uusia näkökulmia, mitä ei itse ole huomannut. Olen ollut erittäin tyytyväinen että uskalsin ylittää kynnyksen ja tarttua tähän apukeinoon!
Masennuksesta ei enää ole tietoakaan, osaan iloita ja nauttia nyt kaikesta mahdollisesta. Olen nauttinut suunnattomasti kotona olemisesta, kodin laittamisesta joulukuntoon, tuikkujen polttelusta, pikkujouluista ym ym. Ainut mikä tässä kohta alkaa stressaamaan, on töihinpaluun lähestyminen...;) Olisi niin ihanaa olla vain kotona, mutta täytyy uskoa että se työintokin sieltä vielä tulee, ja jos ei tule, niin sitten täytyy miettiä muita ratkaisuja... Elämä on mahdollisuuksia täynnä!
Haluan toivottaa kaikille ihanaa joulunalusaikaa, hyviä vointeja ja levollista mieltä!
Terv. Anonyymi
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestakukkamaaria
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestakukkamaaria
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestaRantahiekka60
- Re: hoitojen jälkeisestä masennuksestaanonyymi