Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Solusairaus nimeltä myelooma

Jäi askarruttamaan tuo kipulääkkeideen korvattavuus. Sain Lyrica-reseptin kauan ennen kuin syöpädiagnoosin. Minulla kesti kolme vuotta ennenkuin vaivat todettiin syöväksi. Kela uusi kortti oli kuitenkin jo runsas vuosi sitten voimassa. Onko tietoa, olisiko Lyrica ollut korvattava? Jos olisi, niin miten voisi saada rahat takaisin.

Se 13 vuotta selviytynyt herrasmies kertoi, että myelooma on ollut useita kertoja poissa ja välillä taas oireilee ja saatu jälleen aisoihin. Ilmaantuminen ei siis ole lopun alkua, vaan uusi taistelu. Olen ymmärtänyt, että positiivinen asenne parantaa selviytymistä. Jos sairas heittää pyyhkeen kehään, ei ole sitä mahtia, joka väkisin parantaisi.

Jos hyvistä asioista on apua toisille, niin kerron, että olen voinut luopua vaipoista. Minulla on myelooman lisäksi plasmasytooma ristiluun päällä ja alakerran hermot olivat poissa pelistä. Talidomidin aikana hermot vapautuivat taas ja pystyn myös kävelemään, vähän mutta kuitenkin. Tasapainovaikeuksia ei enää ole. Tosin en uskalla kumartua, koska varpaat eivät tunne ja kumahdan helposti lattialle. Melko huonosta kunnosta voi siis palautua.

Keskiviikkona käynti keskussairaalassa.
vinkura | 31.5.2009 klo 15:45:13