Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Solusairaus nimeltä myelooma

Hei Meryl,

Kiitos vastauksestasi. Aika samanlaiselta kuulostaa.

Tyttäreni (2v) piti yhteissynttärit serkkunsa kanssa. Sain synttäriaamuna tietää, että serkulla oli ollut vauvarokko, mutta että kuumeeton päivä oli välissä ja näpyt tulleet. Tartuntariskiä ei pitäisi olla. Varmistin vielä Terveyspalvelupuhelimesta. Isäni sai sitten kovan kuumeen ja rokon 17 päivää noista synttäreistä. Sairaalalle kerrottiin kyllä tästä, koska vauvarokko on herpes-viruksen aiheuttama. Paperien mukaan päätyivät kuitenkin vesirokkoon, vaikka vasta-aineethan voivat olla peräisin lapsuudestakin. Podin pitkään syyllisyyttä, että olen tartuttanut isäni, mutta täytynee luottaa diagnoosiin. Itse en päässyt käymään sairaalassa lääkäreitä jututtamassa, koska olen raskaana ja vesirokkopotilaan tapaamista ei silloin suositella.

Rokon diagnosoinnin jälkeen olin aluksi helpottunut, kun se ei kuulostanut vaaralliselta. Nyt vasta ymmärrän, että jokainen sairaalareissu vie kuntoa pysyvästi alaspäin.

Isälläni on hematologi huomenna ja olen tällä kertaa menossa mukaan. Nyt kun olen oppinut, että isän lääkitys altisti herpes-virukselle, niin täytyy kysyä, että mille muulle hänen lääkityksensä erityisesti altistaa. Sääli sinänsä, että lapsenlapsen ja kohta toisenkin tapaamisia täytyy tautien takia rajoittaa. NIitä kun tuppaa olemaan aika usein.

Kiitos kun sain kirjoittaa.
Myeloomapotilaan omainen | 3.8.2009 klo 10:58:01