Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Isän syöpä...
Väärinhän tämä on...itse teen vanhemmilleni Joulua niin hyvin kuin tässä tilanteessa taidan. Välillä siivous keskeytyy itkuun kun vastaan tulee äidin vaatemytty tai keskeneräinen käsityö. Vielä pari päivää sitten toivottiin äitiä jouluksi kotiin, mutta nyt eletään vain päivä kerrallaan. Äitini on todellinen jouluihminen, joten senkin takia joulun ajoittuminen näin murheelliseen aikaan tuntuu ylipääsemättömän raskaalta.Itse olen äitini kipuja ja pahaaoloa katsellessani joutunut taipumaan hänen ajatteluunsa...eli kunpa kärsimys loppuisi pian. Tietysti sitä ei itse haluaisi päästää irti, mutta kun on pakko, niin silloin mahdollisimman vähillä kärsimyksillä kiitos.
Tänään puhuimme äitini kanssa hautajaisista yms. vaikeista asioista. Tunsin valtavaa kiitollisuutta siitä, että äitini vielä pystyi ja halusi asioista puhua. Se helpottaa omaa taakkaani ja tiedän tekeväni asiat oikein sitten kun äiti ei enää ole neuvomassa.
Itse olen löytänyt voimia tähän helvetilliseen tilanteeseen huumorista. Vitsailemme äitini kanssa syövästä ja hänen kunnostaan, sekä ihmisten suhtautumisesta asiaan. On ihana nähdä äitini nauravan (vaikka se sattuukin) ja punan nousevan kasvoille. Näin pienistä asioista ne onnen kipenet irtoavat suuren tuskan keskellä.
Toivon voimia teille kaikille. Joulu tulee vaikkei meistä sille tunnukaan. Oikein kun ahdistaa niin meneminen keskelle jouluista ostosparatiisia kiireisten ja kiukkuisten ihmisten sekaan tuntuu melkein terapialta...kuinka turhaa se kaikki tohotus oikeasti onkaan. Tekee mieli huutaa ihmisille, että keskittykää olennaiseen...menkää kotiin halaamaan läheisiänne. Kuitenkin vain hymyilen ja palaan sairaalaan äitiäni halaamaan, kiitollisena vielä saamastani posken silityksestä.
- isän syöpä...mamma81
- Re: isän syöpä...helmikuu
- Re: isän syöpä...lilja
- Re: isän syöpä...mamma81
- Re: isän syöpä...helmikuu
- Re: isän syöpä...Kanelineiti
- Re: isän syöpä...Sahrami