Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Isän syöpä...
Erityisesti kirjoituksesi loppuosa lohduttaa minua suuresti - siitä huolimatta, että tekstisi on varsin ankaraa ja illusiotonta."Tämä on vain elämää, jota emme voi hallita, emmekä lähes aina edes ymmärtää. Niin vain tapahtuu, elämä hallitsee meitä, emmekä voi sille mitään. Totuus on, että kaikella on aikansa. Muita vastauksia emme tule tässä elämässä saamaan."
Näin se varmaan juuri on. Tähän meidän on sopeuduttava. Elämä - vaikka se on tavallaan äärettömän kaunis - katoaa. Ja sitä paitsi siihen kauniiseen elämäänkin kuuluu nousun ja kukoistuksen lisäksi myös laantumisen ja laskun aika. Vaimoni kohdalla se tarkoittaa juuri nyt makaamista puolitiedottomassa tilassa ja minun kohdallani rutiiniasioiden ja perushoidollisten tehtävien suorittamista ilman, että pystyn ajattelemaan juurikaan mitään muuta kuin menossa olevaa hetkeä.
Kirjoitat äitisi tuoksusta. Minä en juuri nyt koe ensisijaisen läheisiksi tuoksuja (vaikka niitäkin muistan). Koko ajan törmään silti asioihin, jotka muistuttavat minua vaimostani silloin, kun hän oli vielä kokonaisena läsnä. Merkittävin muistuttaja on tietysti vaimo itse, mutta lisäksi ovat esimerkiksi erilaiset esineet... Jatkossa nämä varmaan korostuvat.
Kovia aikoja ihminen joutuu elämässään elämään, keveiden aikojen ohella. "Tämä on vain elämää, jota emme voi hallita, emmekä lähes aina edes ymmärtää. Niin vain tapahtuu, elämä hallitsee meitä, emmekä voi sille mitään. Totuus on, että kaikella on aikansa. Muita vastauksia emme tule tässä elämässä saamaan." Näin se on. Kiitos sinulle, Enkelintytär, viisaista ja lohduttavista sanoista.
- isän syöpä...mamma81
- Re: isän syöpä...helmikuu
- Re: isän syöpä...lilja
- Re: isän syöpä...mamma81
- Re: isän syöpä...helmikuu
- Re: isän syöpä...Kanelineiti
- Re: isän syöpä...Sahrami