Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lapsellani on syöpä
Re: Milloin sitä ei ole enää syöpälapsen äiti?
Hei.Tyttärelläni loppui hoidot 12 vuotta sitten. Leukemiaa hoidettiin 2 vuotta ja sinä aikana oli hyvinkin rankkoja jaksoja.
Kuitenkin elämä on palautunut "uomiinsa" jo aikapäiviä sittenkin. Vuosittain käymme edelleen verikokeissa sairaalassa.
Kysyt kuinka pitkään eletään syöpälasten vanhempina. Minun mielestäni aina. Tottakai asia ja sairaus poistuu arkipäivän elämästä pikkuhiljaa vuosien myötä. Mutta mielestäni ei koskaan täydellisesti. Koska kyseessä on kuitenkin näinkin rankka sairaus, ei se voi olla jättämättä jälkiä, ainakaan meihin vanhempiin. Se on osa elettyä elämää, se on aina olemassa, joskin taka-alalla, mutta aina ennen tyttäreni vuositarkastusta, kerran kesässä, jännitän verikokeisiin menoa ja käyn läpi menneet asiat pelonsekaisin tuntein.
Anna itsellesi aikaa, sillä aika parantaa haavat ja saavat monet asiat kuintekin unohtumaan. Toisaalta taas hyväksy pelkosi ja tunteesi, ne ovat olleet osa elettyä elämää. Iloitse myös siitä, että kaikki on hyvin ja sairaus takanapäin. Itse yritän ajaltella, että en surisi asioita joihin en voi itse vaikuttaa.
- Re: Milloin sitä ei ole enää syöpälapsen äiti?marle3