Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Milloin sitä ei ole enää syöpälapsen äiti?

Hei kaikille.

Pieni poikamme kävi viime vuoden aikana läpi muutaman kuukauden sytostaattihoidot. Hän parani ja seurannoissa ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Hän on siis käytännössä terve (ainakin tähän asti).

Mutta milloin sitä itse pääsee tästä pois? Pojalla on jo hiukset ja katetrista on enää vain haalea arpi muistona, mutta tuntuu, ettei omia sisäisiä arpia saa piiloon.

Hoitojen aikana en huolehtinut yhtään mistään turhasta, vaan elimme päivän kerrallaan. Syöpä ei pelottanut. Nyt olen ihan jumissa ja kauhusta kankea sen kanssa. Miksei sairaus päästä jo irti!

Kuinka pitkään olette eläneet "syöpälapsen vanhempina" hoitojen jälkeen? Siis kuinka pitkään sairaus on ollut vahvasti mielessä? Kai tästä pääsee joskus pois?

Hoitojen aikana puhuin hyvin avoimesti sairaudesta ystävillemme, jos he halusivat siitä jotain tietää. Nyt olen kuin kuoressa ja en halua oikeastaan puhua siitä mitään. Se on jotenkin nyt liian henkilökohtaista ja kipeää.

Tämä jälkijärkytys kuuluu kai asiaan, mutta melkoinen taakka se on kantaa...
tuuli80 | 8.5.2007 klo 13:49:23