Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä

Totta, tiedän hyvin, että kysymys on kroonisen taudin hidastamisesta. Täydellistä parantumista ei tapahdu kuin äärimmäisten harvinaisten ihmeiden kautta. Kun ennuste on niin huono kuin meillä, niin hidastaminenkin olisi voitto. Kiitos osanotosta isa2006. Me kaikki tässä tilanteessa olevat tiedämme, kuinka paljon voimia kanssamatkustajat antavat. Toivon, että kaikki tässä keskustelussa mukana pitkään olleet jaksaisivat kertoa tilanteestaan - missä mennään mm. koleka, käppyrä ja vastikään ensimmäisen sutent-kuurinsa syöneet "uusi tapaus" ja "kartsa"? Olen tänään soittanut leikkauksen suorittaneeseen sairaalaan ja pyytänyt, että lähettävät kaikki mieheni sairautta koskevat paperit meille kotiin - pitivät vähän kummallisena pyyntönä. Sitten otin yhteyden Amsterdamin syöpäsairaalaan ja sieltä kertoivat, että kun paperit ovat saapuneet, voimme tilata ajan "second opinioniin". Meillä nimittäin työnjako on sellainen, että mieheni ei halua puhua syövästään eikä hankkia siitä tietoa. Minä sen sijaan luen kaiken mahdollisen, mitä löytyy suomeksi ja englanniksi. Näköjään minun hommikseni jäävät myös kaikki käytännön järjestelyt, vaikka en hallitse maan kieltä ja byrokratiaa (Hollannissa ei ole yksityislääkäreitä eikä yleistä sosiaaliturvaa - kaikki tapahtuu oman yksityisen vakuutuksen pohjalta, joka meidän tapauksessamme kattaa lääkäri- ja lääkekulut).
senta | 6.2.2009 klo 21:37:42