Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: TRAM-leikkaus tehty
Terve siskot!Minäkin olen seurannut tätä keskustelua hyvin kiinnostuneena.
Olen menossa plastiikkakirusgin arvioon tulevana torstaina, joten voitte kuvitella, että ajatukset askartelevat tässä.
Muiden tuntojen ja ajatusten seuraaminen on antoisaa.
Minulle kävi niin omituisesti, että olen jo menossa toista kertaa arvioon. Ekan kerran olin kirralla jo vuosi sitten.
Kun olin sädehoidon jälkeen lopputarkastuksessa, kysyin lääkäriltä korjausleikkauksesta.
Hän tekaisi saman tien lähetteen kirralle, ja olinkin jo 6 kk päästä arvioinnissa.
Kirugi ihmetteli, että miksi minä "jo nyt" siellä olin, siis liian aikaisin.
Kuitenkin hän alustavasti tutki, ja kertoi kaikkien vaihtoehtojen olevan mahdolllisia (materiaalia on siis riittävästi....)
Hän suositteli minulle kuitenkin DIEP-kielekettä
Mutta minut pantiin jonoon odottelemaan ajan kulumista, kudosten toipumista ja riskin laskua.
Nyt kun menen uudelleen arvioon, on rinnan poistosta kulunut reilut kaksi vuotta, ja jos pääsen hoitotakuun puitteissa leikkaukseen, kaksi täyttä vuotta sädehoidon loppumisen jälkeen operoidaan
Täällä ei keskusteluketjuissa ole DIEP-istä juuri ollut puhetta, tai en ehkä ole löytänyt.
Muutenkin tuntuu että TRAM rinnan saaneita, ja selkälihasleikkauksen läpikäyneitä on enemmän.
Tekniikka on kuitenkin aika samaainen kuin TRAMissä, ja voihan olla, että TRAMiin myös minun kohdalla päädytään.
Joten kiitos keskustelusta, ja oikein mukavaa Äiteinpäivää toivotellen
Maiden
- TRAM-leikkaus tehtyTiksa
- Re: TRAM-leikkaus tehtyniin pieni
- Re: TRAM-leikkaus tehtykesätuulahdus
- Re: TRAM-leikkaus tehtyanne62