Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TRAM-leikkaus tehty

Hei Pallu. Itselläni seurattiin pitkään keuhkoja ja tähystettiinkin jos vaikka koepala saataisiin, mutta siinä yhteydessä selvisi, ettei syöpä ole levinnyt. Uskon ymmärtäväni Pallu tunteesi, mutta kun meitä syöpätapauksia on useita erilaisia tai olemme kaikki omia tapauksiamme. Itse aikanaan olin todella kauhuissani kun minulla oli syöpä molemmissa rinnoissa samaan aikaan. Ajattelin, että miksi en ollut niin onnekas, että olisi vain toisessa. Näitä vertailuja ja epäoikeudenmukaisuuden tunteita tulee varmasti kaikilla eri vaiheissa. Kyllähän sitä on ystäviltä kuullut, että joku on kauhuissaan kun joutuu kaikki hoidot käymään läpi ja joku toinen taas on kauhuissaan kun ei saa hoitoja. Levinnyt tauti on kuitenkin se mitä me kaikki pelkäämme loppuikämme. Tiedän, että olen onnekas kun olen päässyt korjaukseen ja olen pitkään pelännyt, ettei se ikinä toteutuisi ja ollut kateellinen niille joilla se on toteutunut. Syöpädiagnoosin jälkeen olin kamalan kateellinen vanhoille ihmisille, ajattelin, etten ikinä elä vanhaksi.

Toivon sinulle Pallu ja kaikille levinnyttä rintasyöpää sairastaville useita oireettomia vuosia. Toivon, että teillä riittää voimia niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Uskon, että me kaikki rintasyöpä siskot ymmärrämme mistä on kyse ja kyllä sinä saat kertoa tunteesi, mutta me muut emme voi mennä piiloon tai poistua. Niin kuin sanoit viestissäsi, olemme onnekkaita.
kesätuulahdus | 13.5.2013 klo 08:52:48