Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytohoidot alkamassa

Hei, Kehäkukka, ja tsemppiä alkaviin hoitoihin. Kannattaa aloittaa nestetankkaus jo huomenna ja juoda runsaasti jatkossa. Se jouduttaa aineenvaihduntaa poistamaan myrkkyjä (lääkkeitä) elimistöstä. Minulla ainakin on ollut maha kovalla sytojen jälkeen. Kannattaa siis syödä hyvinsulavaa kuitupitoista muonaa. Liotetut pellavansiemenet + puolukkasurvos on ollut reseptini. Suuta olen huuhdellut keittosuolaliuoksella (1 l vettä + 1 rkl suolaa). Jääpalojen imeskely tiputuksen aikana suojaa ainakin jonkun verran. Olen käyttänyt Xerodent-tabletteja suun kuivuuteen ja Bepanthen-tabletteja aftoihin. Ehkä ei kannata kauheasti varata etukäteen lääkkeitä (maksavat niin rutosti). Kaikki eivät kuitenkaan saa samoja vaivoja. Jollakin on ripuli, toisella ummetus. Närästys ja ruokatorven tulehdus (polttava tunne rinnassa) lienee aika tavallinen vaiva. Siihenkin on monenlaista lääkitystä. Ensimmäisen taxon jälkeen säikähdin polttavaa rintakipua, joka oli sitten närästystä. Hoitaja sanoi, että kannattaa syödä mahansuojalääkettä ennaltaehkäisevästi. Näin olen tehnyt hyvin tuloksin. Kortisoni vei unirytmin sekaisin viikoksi. Käytin Oxenoria muutamana iltana, koska siinä tilanteessa valvominen on tosi kurjaa. Kertaakaan ei ole ollut sellainen tunne, etteikö näistä sytoista selviäisi, vaikka kivoja ne eivät olekaan. Unta odotellessa Lillukka
lillukka | 10.3.2007 klo 22:05:09