Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytohoidot alkamassa

Itselleni tuli ekasta taxoteresta ei niinkää kova pahoinvointi mutta limakalvot oli kovilla, vatsaa poltti rutosti 3-4 päivää vaikka aloitin kortisonin yhteydessä Somacin, vaihdettiin sitten Nexiumiin, en tiedä oliko lääkkeen vaihtamisesta hyötyä vai alkoivatko ne vaikuttaa vasta jonkin ajan kuluttua ja kumpi sitten parempi lääke jos vatsa herkkä reagoimaan. Ehkä aikainen aloitus, n. 1-2 vkoa ennen sytoja olisi ollut parasta? Vaan sen kun olisi tiennyt...
Ja limakalvoista puheenollen suu meni tosi huonoon kuntoon, kipeä kuin mikä ja aftoja tuli monta. 2. ja 3. taxoteren tiputushetkellä imeskelin jäitä koko tiputusajan, ei ainakaan tullut suuoireita mutta muistelen jonkun kirjoittaneen tänne että pahimmat oireet tulivat ekan hoidon kohdalla eikä sen jälkeen enää vaikkei jäitä koskaan imekellytkään, eli yksilöllistä on jälleen kerran tuo oireilu. Eipä tuosta jäiden imeskelystä ainakaan haittaa ole:)
Itse saan herceptinit vasta myöhemmin mutta olen käsittänyt ettei niistä juuri sivuoireita tule.
Syöminen ja juominen oli minulla ihan normaalia, popsin jopa välipalaksi leipää tiputuksen aikana. Ja varmuuden vuoksi tiputettiin pahoinvointiläkkeetkin, kannattaa pyytää varmuuden vuoksi, tuskinpa siitäkään haittaa on:)
Olin juuri eilen kolmannessa taxoteretiputuksessa ja kyllähän ne toki pistää lepäämään tavallista enemmän...
Tsemppiä hoitoihin - veikkaan, että ensimmäisestä hoidosta EHKÄ isoimmat sivuoireet mutta nekin kestää, ei onneksi kestä viikkotolkulla!:)
Päivä kerrallaan | 10.3.2007 klo 22:12:05