Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytohoidot alkamassa
Hei taas! Olen nyt vielä niin hyvässä kunnossa, että jaksan tänne kirjoitella. Tänään kun otan viimeiset kortisoni-tabletit, niin siitä voi olo huonontua, kun lopetan ne lääkkeet. Mielialanikin on tosi hyvä, ei ole ollut varmaan puoleen vuoteen tällaista oloa. Olen ollut niin masentunut ja ahdistunut nämä alkukuukaudet.Niin nämä sytohoidot alkavat yleensä tietojeni mukaan silloin kun se leikkaushaava on kunnolla parantunut ja olo muutenkin suhteellisen hyvä. Yleensä siihen menee ainakin se kuukausi. Itselleni sytohoidot aloitettiin noin kuuden viikon päästä rinnan poistosta ja kainalon tyhjennyksestä.
Itse sain maksusitoumuksen peruukkiin ensimmäisellä käynnillä syöpälääkärin luona. Olin jo etukäteen katsonut valmiiksi peruukin ja kävin sen sitten hakemassa heti kun sain sen maksusitoumuksen. Sanoivat tuolla polilla, että taxon jälkeen saattaa aika nopeasti tukka lähteä. Se on tietysti yksilöllistä.
Maksoin itse yli 200 euroa lisää siitä peruukista. Se maksoi yli 400 euroa. Halusin sellaisen pohjan, josta iho kuultaa läpi, että siihen voi tehdä jakauksen. Muuten se muistuttaa aika paljon omaa tukkaani. Oli sellainen puolipitkä, latvat ylöspäin taivutettu, tummanruskeaa ja punaista, siis sellainen kaksivärinen. Tosi kaunis ja aidon oloinen. Kotona varmaan käytän etupäässä huiveja ja ns. "leipurin hattuja", joita kinusin tuolta työpaikaltani sairaalasta. Pomo lupasi niitä minulle toimittaa. Ne on siis niitä päähineitä, joita hoitajat pitävät leikkauksissa ja toimenpiteissä päässään hiusten suojana. Varmaan yölläkin voi olla mukava pitää jotain kevyttä päässään. Olen kuullut joiltakin, että sitä päätäkin voi palella yöllä, jos ei ole hiuksia. Tiedä sitten miten asia on.
Kyllä kaikki menee hyvin teillä, jotka vielä odotatte hoitoja.
- Sytohoidot alkamassaKehäkukka
- Re: Sytohoidot alkamassapiritta
- Re: Sytohoidot alkamassalillukka
- Re: Sytohoidot alkamassaSyysunelma
- Re: Sytohoidot alkamassaPäivä kerrallaan
- Vinkkejä-miu-
- Re: Sytohoidot alkamassaKehäkukka
- Re: Sytohoidot alkamassapiritta
- Re: Sytohoidot alkamassatintti
- Re: Sytohoidot alkamassaKehäkukka
- Re: Sytohoidot alkamassatautinen
- Re: Sytohoidot alkamassakevätmieli