Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ilman rintaa

Hei, älä vielä ole huolissasi uintiharrastuksesta, ihan varmasti pystyt niitä jatkamaan leikkauksen ja hoitojen jälkeen. Minä olen nauttinut uimisesta koko ikäni ja jos rehellisiä ollaan niin ensimmäiset kerrat uimahalliin meno suorastaan hirvitti. Siis ajattelin että mtä muut ajattelevat kun näkevät yksirintaisen naisen. Sittemmin olen alkanut ajatella asiaa niinpäin, että mitä minä ajattelen jos näen jotain erilaisempaa...

Uimahallissahan saa käyttää uimapukua saunassa kun kiinnittää uimapukuun siihen oikeuttavan merkin. Merkkejä saa syöpäyhdistyksiltä. Silikonirintaa voi käyttää hyvin uimahallissa ja muistelen, että kun proteesin kävin hakemassa niin kerrottiin,että se kestää hyvin kuumaa(saunaa) ja kylmää aivan kuten elimistösi muutenkin, joten uskonpa, että se kestää myös avannon. Tänä kesänä tällä keskustelupalstalla kirjoitettiin myös ns. uimaproteeseista, joita saisi ainakin Amoneasta. Ajattelin, että käyn vielä loppuvuodesta terveyskeskuksessa pyytämässä maksusitoumuksen sellaiseen. Uimapuvun tilasin amoneasta, lähettivät sieltä kaksi kappaletta, jotta pystyin sovittamaan oiekan kokoisen. Olen kyllä uinut ihan tavallisella kilpamallisella uimapuvullakin, ilman proteesia, koska eihän minua siellä vedessä kukaan varmaankaan niin tarkasti tarkastele.

Itse muuten koin varmaankin samanlaisia lohduttomuuden tunteita leikkauksen jälkeen hiihtoharrastukseni puolesta. Leikkauksessa poistettiin (varalta, mutta hyvä niin) kainaloimusolmukkeita ja siinä yhteydessä ilmeisesti hermo hieman vaurioitui ja käsi oli melkeimpä toimintakyvytön muutaman viikon. Surin ja oli vihainen siitä että niin piti käydä ja etten enää voi hiihtää. Mutta sitkeällä jumpalla käsi alkoi toimia ja jo joulukuussa hiihdin (leikkaus syysk.)

Uskoa selviytymiseen ja nauti vielä ihanasta auringon lämmöstä terveisin mervi

mervi | 27.8.2006 klo 11:34:16