Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ilman rintaa

Kerron teille tässä taasen kerran omaa tarinaani: oikean rinnan osapoisto 3/2002 ja kainaloevakuaatio, 5/2006 poistettiin oikeasta kainalosta jälleen syöpäpatti, 7/2006 tehtiin vielä kainalon re-evakuaatio eli uudelleen kaavinta ja sieltä löytyi vieläkin syöpää sekä pehmytkudoksesta että imusolmukkeista. Sain tietää elokuun alussa, että otetuissa magneettikuvissa on oikeasta rinnasta löydetty taas patti, eivät tiedä onko se hyvänlaatuinen vai pahanlaatuinen, mutta pari päivää sitten lääkäri kertoi, että he olivat keskustelleet tapauksestani ja koska vaikka siitä saataisiin neulanäytteillä negatiivinen tulos, eivät voi olla varmoja tuloksesta (paikka sen verran hankala), joten multa sitten loppuvuodesta tai ensi vuoden alusta sytostaattien loputtua leikataan tuo oikea rinta kokonaan pois. Lääkäri sanoi, että tähän mennessä on tehty leikkaukset mulla mahdollisimman säästävästi, vaikka itse olen koko ajan toivonut vähän radikaalimpaa otetta ja lääkäri sanoi myös, että yleensä rinnan kokopoistoa suositellaan aina kun rintasyöpä uusiutuu. No, vihdoinkin saan sen sitten :) Voisivat ottaa samalla tuon terveenkin rinnan, mutta eivät tietenkään sitä tee ilman todisteita. Viikko sitten löysin tuosta terveestä vasemmasta kainalosta pari pattia, mutta saattavat liittyä tuolloiseen kuumeiluuni, eli olisivatkohan tulehtuneita imusolmukkeita, hikirauhasia tai vaan finnejä. Lääkäri määräsi tänään niihin jo pienentyneisiin patteihin antibioottikuurin. Että kaikenlaista tässä tulee eteen. Kerrohan Tigerlily sitten miten meni, itselläni kohta edessä sama. Jaksamista sinulle - ja muillekin tietty.
Pirkko | 30.8.2006 klo 23:17:08