Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ilman rintaa
Hei!Minulle tehtiin ensin myös osapoisto oik. rintaan vartijaimusolmukekartoituksen jälkeen, kasvain oli < 2 cm ja kainalon imusolmukkeista syöpää ei löytynyt. Tiehytperäinen syöpäni määriteltiinkin monipesäkkeiseksi rintarauhassyöväksi/lobulaariseksi batologin lopullisessa tutkimuksessa ja varmuuden vuoksi rinta poustettiinkin toisessa leikkauksessa kokonaan. Lääkärit halusivat varmistaa, ettei ole muualla rintaa syövän mikroskooppisia alkuja. Muita syöpäkasvaimia patologi ei onnekseni löytänyt pois leikatusta rinnastani. Olin helpottunut, kun rinta leikatttiin kokonaan pois. Kolme vuotta käytin rintaproteesia ja ihan hyvin sen kanssa pärjäsin. Haittana oli, että iho proteesin alla aina hikoili ja aiheutti ihottumaa. Viime kesänä minulle tehtiin tram-leikkaus ja olen nyt tyytyväinen uusiorinnan omistaja.
Olen käynyt uimassa uimahallissa ja uimarannalla aikannaan proteesin kanssa kuin myös nyt uusiorintani kanssa. Sillehän ei mitään voi, että syöpä kohdalle sattuu. Olen jo tottunut uimahallissa ihmisten tutkiviin katseisiin, en ole antanut
mieltäni häiritä. Luulen, että kun itse otan asian rennommin, niin kohta ottavat kanssasisaretkin. Kaikkeen tottuu ja sopeutuu, onneksi.
Aurinkoista syksyä sinulle ja muillekin kanssasisarille ja ennen kaikkea rohkeutta jatkaa entisiä harrastuksia sekä rohkeutta toteuttaa omia unelmia. Opiskelen itse jo pitkään haavenani olevaan uutta ammattia.
- Ilman rintaaTigerlily
- Re: Ilman rintaamummo45
- Re: Ilman rintaaMariina
- Re: Ilman rintaamervi
- Re: Ilman rintaaAnne
- Re: Ilman rintaaTigerlily
- Re: Ilman rintaaAnne
- Re: Ilman rintaalatu1
- Re: Ilman rintaamervi
- Re: Ilman rintaaiirisrukka