Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ilman rintaa

Hei,
kuten nimimerkistäni voitte arvata olen mies. Olen oman syöpäni myötä seurannut täällä eri keskusteluja. Ymmärrän, että rinnat ovat tärkeät naisen identiteetille, mainiot kapineet ne ovat miehisestäkin näkökulmasta, mutta eivät muodosta kuin pienen osan ihmisen persoonallisuudesta!

Vakavan, henkeä uhkaavan sairauden kohdatessa asiat vaan tulisi laittaa tärkeysjärjestykseen; kannattaako ottaa pienintäkään riskiä syövän uusiutumisesta tai leviämisestä, jos tarjolla on "varmempi" hoitovaihtoehto? Kyseessä on kuitenkin "ei elintärkeä" pala kudosta, rauhasia, rasvaa ja ihoa.

Hyvällä itsetunnolla varustettu nainen, yksirintainen tai peräti rinnaton on yhtä kaunis ja viehättävä kuin ennen leikkausta. Paljon on kiinni omien korvien välistä.

Itselläni tilanne on lähes päinvastainen. Minulta jouduttiin poistamaan kaikki toisen kainalon imusolmukkeet ja tastä seurauksena on turvotusta ja minulla on käytännössä "rinta" ja vain yksi. Lisäksi kylkeäni komistavat reippaat arvet. En ole silti arastellut yleisiä saunoja, uimarantoja tai uimahalleja. Negatiivista palautetta ei ole tähän mennessä tullut.

Suomalainen julkinen terveydenhuoltojärjestelmä on maailman huippua, antautukaamme luottavaisina sen hoidettavaksi!
kale | 30.8.2006 klo 18:57:12