Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Miksi nostin sketsihahmon tähän

Jos olette sattuneet huomaamaan, niin implanttikeskusteluun ovat osallistuneet myös rinnan kokopoiston kokeneet naiset, ja moni heistä - niinkuin minäkin - peilaa asiaa paitsi kauneusihanteiden mutta myös oman minäkuvan kautta. Juuri tämä Krista Kosusen Yossu- hahmo saa minut miettimään, onko rintaa haluava nainen suuren yleisön silmissä joko vain säälittävä taikka naurettava - kun esimerkiksi minä ajattelen, että rinnan haluamisessa ei ole mitään säälittävää eikä naurettavaa. Se on aivan luonnollista, ja siinä ei sinänsä ole mitään seliteltävää.

Toisaalta on aika hämmentävää, että kaunis, hyvän koulutuksen saanut ihminen ajattelee elämänsä olevan muuten täydellistä ja hyvää - mutta vain rinnat puuttuvat, minkä takia hän häiden alla menee kauneusleikkaukseen. Joku saattoi nähdä lopputuloksen viime sunnuntaina TV2:lla, mutta minä en voinut katsoa dokkaria alkua pitemmälle, koska koko tapaus oli kammottavan surullinen. Ei siitä voi naista syyttää, mutta tapaus saa miettimään että onko tämäkään ihan oikein että jokin ulkoinen paine tai sisäsyntyinen tarve ajaa ihmisen niin pitkälle että hän ottaa riskin ja hakeutuu kauneusleikkaukseen jollekin epämääräiselle klinikalle Gdanskissa?

Silloin tuntuu aika nololta nauraa jollekin Yossu-sketsihahmolle, mutta minä nauran koska hänen asenteensa sen yhden rinnan kanssa on niin ehdoton ja uhmakas. Melkein kuin omaa peilikuvaansa katsoisi, ja sen takia en voi kuin nauraa. Oikeasti sydämeni voi vuotaa vähän verta, että olen joutunut jostakin itsessäni luopumaan, mutta en minä näe tässä mitään säälittävääkään, joten olen jättänyt itkemisen vähemmälle. Olen tottunut tähän ja saatan pelätäkin korjausleikkaukseen joutumista - jos sellainen mahdollisuus kuitenkin tarjoutuisi. Tämä on fakta, enkä ole sitä millään lailla peitellyt, mutta jos se nyt jotakuta hämmentää, niin jättäköön juttuni väliin.

Terveisin
Karhutar | 26.1.2012 klo 16:15:30