Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Uusin Kodin Kuvalehti!

Siellä on hyvä henkilökuva ja reportaasi naisesta, joka kävi läpi rinnankorjausleikkauksen expander- ja rintaimplanttitekniikalla. Jutussa hän kertoo hyvin avoimesti ja vilpittömästi omista tuntemuksistaan ja ajatuksistaan tuon 2-vuotisen matkan varrella, eikä häpeile sanoa sitäkään että pitää puheita "elämän rikastumista rintasyövän jälkeen" hurskasteluna. Se on ihan reipas mielipide ja tätäkin mieltä voi olla :)

Minusta nimenomaan häpeä ajaa ihmisiä tilanteisiin, joissa he tuntevat suurta epämukavuutta ja viihtymättömyyttä omissa nahoissaan. Varmasti häpeästä irtipyristely on myös yksi kannustin lähteä paljon aikaa ja kärsivällisyyttä vaativalle tielle. Olisi hyvä, jos korjausleikkauksen läpikäyneet naiset enemmänkin ilman häpeää kertoisivat omasta rintojen hankkimistaipaleestaan, mutta kun maailma on sellainen että rintaa haluaville Yossuille vain nauretaan, niin on vaikeaa perustella ja tuoda julki sitä, että todella omaan tarpeeseensa hakeutuu rinnan rakennusleikkaukseen - mikä siis on eri projekti kuin valmiiden rintojen täyttäminen silikonilla. Vain ne, ketkä ovat hommaan ryhtyneet, voivat omaa asiaansa puolustaa ja luoda laajempaa ymmärrystä sille, että tämäkin on arvokasta elämää.

Minä en osaa korjausleikkauksista kirjoittaa, koska en ole sellaista itse kokenut, mutta toivon että kaikki muut, jolla asiaan on jotakin omaperäistä tai painavaa sanottavaa, voisivat minunkaltaisistani huolimatta niin tehdä. Olen sillä mielellä tämän viestiketjun avannut, että voitaisiin keskustella rinnattomuudesta ja rintojen hankkimisesta yli rintamalinjojen, ja ehkä tirauttaa itkutkin, jos siltä alkaa tuntua.

Ilon, naurun, vihan ja surun kyyneleet kuuluvat meidän jokaisen elämään, ja olen ihan varma että siinä asiassa ollaan kaikki samanlaisia. Se, että näkeekö tapahtumat jalostavana, on pitkälti omasta tulkinnasta kiinni.

T.
Karhutar | 27.1.2012 klo 11:15:04