Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Miksi nostin sketsihahmon tähän
Hei KarhutarNoinhan se meni minullakin, vaikkakin, että kun minulle kerrottiin noin vuosi koko poiston jälkeen kontrollissa, että Turun seudulla oli tuolloin pitkät jonot korjausleikkauksiin ja että jos haluan edes harkita korjausta kannattaa minun ilmoittautua jonoon jotta tulen vuorollani korjausleikattavaksi.
Silti jouduin odottamaan sen yli viisi vuotta ennen kuin sain kutsun. Sairaanhoitopiiriä uhattiin sakoilla elleivät ala purkaa jonoja ja hyvä niin - viisi vuotta oli pitkä aika elää proteesin kanssa kun kuitenkin olen työikäinen ja joudun olemaan työssäni näkyvästi esillä sekä liikkumaan paljon.
Mutta kun pääsin vihdoin plastikkakirurgin puheille, vastassani olivat kaksi suuremmoista nuorta taitavaa naista, jotka eivät enää edustaneet sitä vanhaa katsantokantaa että meidän rintaleikattujen naisten tulee vaan hyväksyä kohtalomme ja oppia elämään proteesin kanssa jotka ovat nykyisin melko mukavia käyttää ja liivejäkin ja uima-asuja löytyy...
"Että ole nyt vain siihen tyytyväinen ja siitä kiitollinen, että jäit henkiin" Huh! Turussakin vaikutti pitkään kuulemma eräs tällainen herrasmies kirurgi joka varmasti on yksi osasyyllinen siihen että jonoa syntyi. Mutta se siitä. Nyt Tyksissä on toinen ilmapiiri ja siltä osin kaikki hyvin!
Siis uskon, että sinäkin saat asiallista tietoa ja varmasti myös rohkaisua ja hyväksyntää siihenkin että sinun kohdallasi korjausleikkaus olisi täysin tarpeetonta jos koet olosi hyväksi juuri sellaisena kuin nyt olet - se on ihan ookoo. Ymmärrän senkin oikein hyvin sillä itsekin mietin sen viiden vuoden aikana esimerkiksi sitä, olenko itsekäs kun korjausleikkautan itseni sillä sillä samalla rahalla joku keskonen saattaisi tulla nopeammin hoidetuksi ja pääsisi ihmislapsena elämän syrjään lujasti kiinni.
Sanotaankin että korjausleikkaukseen ei pitäisi hötkyillä. Mutta sanotaan myös että kun nainen vihdoin saa sen toisen rinnan rintakehässä kauan olleen tyhjän erämaan tilalle, herää hän jälleen kuin uuteen kukoistukseen.
Niin kävi minulle, joka voin täysin myöntään, että olin jo aika katkeroitunut ja itkuinen siitä, etten voinut suoda sijaa puolisoni molemmille käsille levätä rinnoillani vaan vain toiselle kädelleen.
Halaus! Ja anteeksi vielä jos pahoitin mielesi!
- Hohhoijaa Lennihelkky
- Re: Hohhoijaa LenniTulevaisuus?
- Re: Hohhoijaa LenniJanna61
- Miksi nostin sketsihahmon tähänKarhutar
- Re: Miksi nostin sketsihahmon tähänLenni
- Re: Miksi nostin sketsihahmon tähänTulevaisuus?
- Re: Hohhoijaa LenniSini-likka
- Terveen rinnan poistohelkky
- Uusin Kodin Kuvalehti! Karhutar