Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Miksi nostin sketsihahmon tähän
Tiedätkö mitä, Lenni? Siinä se pointti onkin että ihmiset jo omaa tietämättömyyttään rinnastavat rinnan kosmeettiset leikkaukset korjausleikkauksiin, jolloin on ihan mahdotonta saada tukea omille pohdinnoilleen, kannattaisiko tällaiseen rinnan rakentamisoperaatioon ryhtyä. Lisäksi kun nämä Yossu-hahmot hallitsevat mielikuvia ja julkista kirjoittelua plastiikkakirurgiasta, on järkevän keskustelun aikaansaaminen ja mielipiteen muodostaminen vaikeaa.Minulle sairaanhoitajakaverini sanoi, kuultuaan rintasyövästä ja rintani poistosta: "Hei, Sinähän voit saada uuden ja komeammankin tilalle!" ottamatta ollenkaan huomioon, että ensimmäinen huoleni oli siinä että saan hoitoja, jotka toivottavasti tuovat tulosta. Ei siinä silloin rintaa mietitä, vaan jotakin ihan muuta! Sitten kun elämä palaa uomilleen ja hoitojen koettelemukset ovat ohitse, alkaa miettiä, tekeekö tällä jäljellä olevalla rinnalla mitään, ja jos tekee, niin olisiko järkevää hankkia sille kaveri. Näin se minun kohdallani menee, ja olen ihan tyytyväinen ettei minua heti alettu painostaa mihinkään suuntaan.
Tässä kohtaa, kun viisi vuotta tulee täyteen, haluaisin vielä kerran käydä lääkärin kanssa korjausleikkauskeskustelun, että todella ymmärtäisin se, mikä tässä syövän jälkeisessä elämässä on vielä mahdollista. Vaikka suunnitelmiini ei tässä vaiheessa kuulukaan uuden rinnan teettäminen, haluaisin silti rauhassa kuulla, mikä tekniikka minun kohdallani olisi mahdollinen. Kai se on niin, että se on jokin yksityinen keskustelu paikallisen plastiikkakirurgin kanssa, koska jotenkin kyynisenä jo sieluni silmin näen 5-vuotiskontrollin Hurraa ja hei- rutiinina - vaikka tietenkään se nyt ei ihan niinkään minunkaan kohdallani mene. Olen oikein rakentanut päässäni jo listan, mitä kaikkea vielä pitää kysyä.
Minulla ajatukset ovat tukevasti siinä, että olen muutaman kuukauden kuluttua syöpäpolilta ulkona. En ota kantaa siihen, jatkanko täällä kirjoittua vaiko en, mutta paljon on tullut viime vuosina koettua, myös luettua ja nähtyä. Minua elämä vie eteenpäin ja tässä vaiheessa tulevaisuus näyttää jopa valoisalta. Proteesi on minulle helppo kapistus, joten tässä suhteessa saatan olla onnekas.
Terveisin
- Hohhoijaa Lennihelkky
- Re: Hohhoijaa LenniTulevaisuus?
- Re: Hohhoijaa LenniJanna61
- Miksi nostin sketsihahmon tähänKarhutar
- Re: Miksi nostin sketsihahmon tähänKarhutar
- Re: Miksi nostin sketsihahmon tähänTulevaisuus?
- Re: Hohhoijaa LenniSini-likka
- Terveen rinnan poistohelkky
- Uusin Kodin Kuvalehti! Karhutar