Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Töihin takaisin?

Onnea hoitoihin ja töihin. Muista kuitenkin olla armollinen itsellesi, et pysty ihan samaan kuin ennen. Lisäksi sinun täytyy itse pitää huoli kunnostasi, eli jos voimat uupuu niin lisää saikkua. Eli töissä voi kyllä käydä aina hoitojen välissä, mutta kyllä se vaatii erilaista panostusta. Toisaalta psyyke voi varmasti paremmin. Niin kuin sanoin, että kaikissa työpaikoissa ja tehtävissä tämä ei varmasti ole mahdollista. Töihin meneminen on kuin lomaa sairastamisesta.

Jos voimasi uupuvat oikein kunnolla niin voit milloin vaan jäädä myös pitkälle saikulle, muistat vaan ottaa asian esille. Lisäksi sinun täytyy jokaisen syto kerralla muistaa pyytää hoitajalta lääkärintodistus. Itse olin alussa aina kaksi viikkoa töissä ja viikon saikulla. Tosin se muutui hyvin pian sytojen aikana siten, että olin kaksi viikkoa saikulla ja viikon töissä. Sädehoidon aikana olin kokoajan töissä.

Tsemppiä ja kiva, että mielesi piristyi heti. Muuten itse myös kerroin töissä aina hyvin avoimesti sairaudestani ja se helpotti myös järjestelyissä. Muutama ihminen vältteli minua, ei ilmeisesti osannut oikein kohdata, mutta pääasiassa kaikki olivat todella ihania ja kannustavia ja auttavaisia ja ymmärtäväisiä jos en jaksanut ihan kaikkea.
kesätuulahdus | 23.8.2013 klo 21:04:55